loading...
پیران فایل
پروپوزال و پایان نامه همه رشته ها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
فعالیت های کلاس دهم تصویر سازی مدرسه شهید فهمیده+برنامه امتحانات هنرستان شهید فهمیده 20 2441 admin_piranshahrnet
نمرات (درس excel) آخرین ویرایش + مستمر 0 807 admin_piranshahrnet
نمره اطلاعات و ارتباطات آخرین ویرایش نوبت اول+ مستمر 8 1459 admin_piranshahrnet
دانلود کتاب.... و بررسی روشهای نفوذ به وب و تامین امنیت آن(نویسنده محمود عبدالهی) 0 959 admin_piranshahrnet
فروشگاه مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی فعال می باشد 0 935 admin_piranshahrnet
گالری تصاویر مدرسه شهید فهمیده پیرانشهر 0 990 admin_piranshahrnet
نمرات (درس مفاهیم پایه + نمره امتحان) آخرین ویرایش + مستمر 4 1225 admin_piranshahrnet
خالیدنجمی ریس کمیسون فرهنگی واموزش عالی:جامعه توسعه یافته نیازمندمعلمان باانگیزه است 0 926 admin_piranshahrnet
نمرات (درس word) آخرین ویرایش نوبت اول + مستمر 0 912 admin_piranshahrnet
نمرات (درس پاورپوینت) آخرین ویرایش + مستمر 0 784 admin_piranshahrnet
نمرات (درس سیسم عامل) + مستمر 0 758 admin_piranshahrnet
​روش محاسبه نمرات (درس مفاهیم پایه) 0 860 admin_piranshahrnet
محمود عبدالهی بازدید : 383 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

چگونه خانه اصلی را بهتر بسازیم

چگونه می تونیم آخرت کسی رو که فوت کرده به بهترین نحو بسازیم و آخرت خودمون رو؟

مکاتبه شما با این مرکز، بازگو کننده گرایش های فکری و عقیدتی پاک و تحسین برانگیز و گویای حُسن اعتماد به این مرکز است.

اما در پاسخ به سؤالی که مطرح نموید نکاتی را خدمت شما ارائه می نمائیم تا با توجه به این نکات بتوانید پاسخ خود را دریافت نمائید انشاء الله.

«چگونه آخرت خود را بسازیم؟»

اول: شناخت خدا: امام رضا (علیه السلام) مى فرمایند: «اول عبادة الله معرفته؛‏ اولین مرتبه عبادت خدا، معرفت و شناخت خدا مى باشد.» بنابراین یک انسان مؤمن و طالب آخرت، اول باید در باره خدا، شناخت پیدا کند .

در این باب اگر زمینه مطالعاتى شما کم است از کتاب هاى اعتقادى آقاى محسن قرائتى شروع کنید؛ ولى بعدا مسیر مطالعاتی شما در کتابهاى استاد مطهرى باشد. اما اگر در گذشته مطالعاتى داشته اید از کتاب توحید استاد مطهرى شروع کنید.

دوم: ایمان به خدا: از شناخت و اعتقاد بالاتر و با ارزش تر، ایمان به خدا مى باشد. امام على (علیه السلام) مى فرمایند: «الایمان شجرة اصلها الیقین‏؛ ایمان درختى است که ریشه آن یقین است.» پس بر حسب این روایت ریشه ایمان همان یقین قلبى است، نه صرف اعتقاد و شناختى که در معرض رد و اثبات است.

در روایتى دیگر امام رضا (علیه السلام) مى فرمایند: «لاعبادة الا بیقین‏؛عبادتى نیست مگر با یقین.» پس اصل شجره ایمان یقین است و یقین قوام بخش عبادت واقعى است در نتیجه ایمان به خدا عبادت واقعى را محقق مى سازد .

این نکته قابل ذکر است که مهمترین چیزى که ایمان را در قلب پا برجا و مستحکم مى کند، «ورع» است که در کلام امام صادق (علیه السلام) آمده: «سئل الصادق (علیه السلام) ما الذى یثبت الایمان؟ قال: الذى یثبته فیه الورع والذى یخرجه منه الطمع؛ از حضرت سؤال شد: چه چیزى ایمان را در قلب تثبیت مى کند؟ فرموند: چیزى که ایمان را در قلب تثبیت مى کند، ورع (اجتناب از معاصى و شبهات حرام) مى باشد و چیزى که ایمان را از قلب خارج مى کند طمع (نسبت به گناهان و انجام معاصى) مى باشد.

سوم: شناخت دستورات خدا: از دیگر ویژگی های انسان های خدامحور، شناخت دستورات خدا می باشد که این مرحله بعد از شناخت و ایمان به خدا و شناخت فرستادگان الهى می باشد؛ زیرا برای بدست آوردن دستورات الهی باید فرستادگان الهى را بشناسیم تا بعد به رسالت آنها پى ببریم و در زمان غیبت امام معصوم (علیه السلام) به شأن و رسالت علما و فقهاى عظام واقف گردیم .در این باب از جهت نظرى و بحث هاى کلامى و اعتقادى باید به بحث نبوت و امامت رجوع کرد ولى از جهت صرف شناخت دستورات عملى کافى است که به رساله هاى علمیه مجتهدین کرام رجوع شود. بنابراین با رجوع به رساله مى توان واجب و حرام الهى را شناخت تا این ویژگى دیگر بنده واقعى خدا، تحقق یابد.

چهارم: عمل به دستورات خدا: بسیاری از افراد ممکن است با دستورات الهی کاملا آشنا بوده و از حرام و حلال الهی مطلع باشند ولی به هنگام بروز خواهش های نفسانی و وسوسه های شیطان از فرامین الهی سرپیچی نمایند. اما افراد خدا محور دستورات خدا را بر دستورات نفس و شیطان، در عمل ترجیح می دهند .

امام سجاد (علیه السلام) مى فرمایند:«من عمل بما افترض الله علیه فهو من اعبد الناس» هر کس به آنچه خدا بر او واجب کرده عمل کند از عابدترین مردم مى باشد. بنابراین انجام واجبات و ترک محرمات بر هر چیزى ترجیح دارد.پنجم: استقامت در مسیر بندگى: از دیگر راههای اصلاح آخرت، بندگى مادام العمرى و همیشگى خدا می باشد. خداوند تبارک و تعالى به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در قرآن چنین خطاب مى کند: «فاعبده واصطبر لعبادته؛ او را عبادت کن و در راه پرستش او شکیبا باش»،(مریم، آیه 65). حضرت على (علیه السلام) مى فرمایند: «دوام العباده برهان الظفر بالسعاده» (الغرر والدرر، باب العباده، ص 24 و 318)؛ عبادت دوام دار و همیشگى، دلیل قاطع ظفر و دستیابى به سعادت و خوشبختى است.

 

در پایان این بخش چند توصیه زمینه ساز را خدمت شما عرض می نمائیم :- تقویت ارتباط عاشقانه با خداوند و اولیای معصومین (علیهم السلام) و مومنان اهل ولایت و محبت، از طریق انجام مستحبات و زیارات و مانند آن؛ چرا که اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) واسطه های فیض الهی هستند؛ یعنی هر خیری از کانال آنها به بندگان می رسد. همچنین آنها باب الله هستند؛ یعنی راه رسیدن به قرب حق تعالی از طریق آنها حاصل می شود. بنابراین با تمام وجود به آن ذوات نورانی بویژه امام عصر (علیه السلام) توسل جویید و از آنها کمک بخواهید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پایان نامه ، پروپوزال و مقالات دانش آموزی و دانشجویی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از سایت؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1787
  • کل نظرات : 85
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 396
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 354
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1,129
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 90
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 23,500
  • بازدید سال : 248,300
  • بازدید کلی : 2,791,019