کمي طاقت داشته باشيد...
عنوان پاسخ بازديد توسط
20 2488 admin_piranshahrnet
0 828 admin_piranshahrnet
8 1494 admin_piranshahrnet
0 984 admin_piranshahrnet
0 957 admin_piranshahrnet
0 1015 admin_piranshahrnet
4 1256 admin_piranshahrnet
0 950 admin_piranshahrnet
0 934 admin_piranshahrnet
0 807 admin_piranshahrnet
0 780 admin_piranshahrnet
0 887 admin_piranshahrnet


فروش مستقیم چیست

در دنياي امروز موضوع ماركتينگ (marketing) بسيار حياتي شده و به نحوي با سبك زندگي انسانها در آميخته است. واژه ماركتينگ در زبان فارسي معادل مناسبي ندارد، ولي كل چرخه رسيدن كالا از توليد كننده به مصرف كننده را شامل مي شود.

به طور سنتي، يعني از حدود ٢٠٠ سال پيش تا به امروز روال به اينصورت بوده كه كالاها پس از توليد از طريق واسطه هاي بازار به دست مشتري نهايي مي رسيده و تبليغات به شيوه سنتي براي شناساندن محصولات به بازار هدف و ترغيب مشتري مورد استفاده قرار ميگرفته است.

جالب است كه با وجود پيشرفت فناوري كه إمكانات بسياري را نسبت به گذشته در اختيار شركتها قرار ميدهد لإيه هاي توزيع در روش سنتي نه تنها كمتر و ساده تَر نشده، بلكه در مواردي پيچيده تَر و پر هزينه تَر نيز شده است.

اگر نگاهي بي طرفانه به ماجرا بياندازيم متوجه خواهيم شد كه رقابتي شدن شديد بازار، شركتها را به سمت تبليغات پر هزينه و حتي زير پا گذاشتن ارزشهاي كسب و كار سالم سوق داده است. تبليغاتي كه بجاي تكيه بر نياز واقعي مشتري به شيوه اي تهاجمي سعي در ترغيب مشتري براي استفاده از محصولات ميكند. ملاك در اين شيوه سود بيشتر براي شركت است و خدمات بهتر به مشتريان در بيشتر موارد قرباني اين سود ميشود.

اين موضوع باعث ايجاد يك معادله برنده بازنده بين شركتها و مصرف كنندگان محصولات شده است.

با توجه به اين مقدمه میتوان گفت از حدود ١٥٠ سال پيش، روشي به نام فروش مستقيم (Direct Selling) به وجود آمد كه انقلابي در نحوه توزيع محصولات ايجاد كرد. در اين روش شركتها توزيع كنندگان خود را مستقيما اموزش ميدهند و اين توزيع كنندگان به طور مستقيم با مشتريان نهايي در ارتباط هستند. در نتيجه هم از شرايط، محدوديتها، ديدگاهها و ويژگي هاي شركت متبوع خود باخبرند و هم خواستگاه و نياز مشتريان را به خوبي مي دانند. بنابراين مشتريان مي توانند بازخورد خود از كالا و خدمات شركت را با توزيع كننده كه ارتباط صميمي با آنها دارند درميان بگذارند و از اين طريق شركتها مي توانند محصولات خود را براي جلب هرچه بيشتر رضايت مشتريان به روز كنند.

اين روش تا به امروز توسط شركتهاي بسياري در دنيا مورد استفاده قرار گرفته و بسيار موفق بوده است.

امروز در كشور عزيزمان ايران مسأله بازاريابي و فروش، اشتغال و تورم جزء جدي ترين مسائل محسوب مي شوند كه براي به حركت درآوردن چرخ اقتصاد و ايجاد پويايي در نيروي جوان كشور بسيار حائز اهميت هستند.

همانطور كه مي دانيم بازاريابي شبكه اي يا فروش مستقيم چند سطحي كه زير مجموعه فروش مستقيم است، در چندسال اخير عليرغم تمام مشكلات و محدوديتها توانسته نتايج قابل قبول و در بعضي موارد تحسين برانگيزي را ايجاد كند. تا جايي كه به نظر مي رسد در صورت مديريت صحيح، سرمايه گذاري كافي و توجه مسئولين، اين روش مي تواند در آينده نزديك با رفع مشكلات و محدوديتها و فرهنگ سازي صحيح باعث شكوفايي اقتصاد كشور و دستيابي به موفقيتي در سطح ملي شود.

خوشبختانه امروز شركت بيز با تلاش شبانه روزي تمام اعضاي خانواده خود و حمايت مسئولين در سايه لطف پروردگار توانسته در اين زمينه پيشگام باشد.

درحال حاضر متنوع ترين، كاربردي ترين و هنرمندانه ترين محصولات را به مشتريان خود ارائه مي دهيم و در تلاشيم تا روز به روز بر كيفيت محصولات خود بيفزاييم.

اما مأموريت شركت بيز محدود به قشر يا گروه اجتماعي خاصي نمي شود. بيز براي تمام مردم عزيز ايران پيام آور اميد و خوشبختي است.

از اين رو شركت تصميم گرفته تا با اقدامي گسترده براي افرادي كه تمايل يا توانايي فعاليت حرفه اي در كسب و كار بازاريابي شبكه اي را ندارند نيز فرصتي براي ارتقاء كيفيت زندگي فراهم كند و مفتخر است تا اولين طرح فروش مستقيم را در كشور راه اندازي نمايد.

همانطور كه مي دانيم محصولات بسياري در كشور ارائه مي شود كه عموم مردم بصورت گسترده از آنها استفاده مي كنند؛ براي مثال رستورانها، مجتمع هاي تفريحي تجاري، خدمات رفاهي و ...

شركت بيز در نظر دارد تا با ارائه يك طرح فروش مستقيم به افراد امكان دهد همزمان با اينكه از اين خدمات استفاده مي كنند، با توصيه محصولاتي كه از آن رضايت داشته اند به اطرافيان خود، براي خود درآمد اضافه نيز ايجاد نمايند.

 

ما باور داريم كه اين طرح بصورت گسترده مي تواند باعث رونق بازار و همچنين بالا رفتن سطح رفاه عمومي مردم و ايجاد نشاط در جامعه شود. ازاين رو از خداوند متعال ياري مي طلبيم تا بتوانيم هر روز در راه سربلندي و اعتلاي ميهن عزيزمان كسب توفيق كنيم.

بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:


کد امنیتی رفرش